Star Trek: The 25th Anniversary
ΔημοσιεύτηκεCOLON 31 Ιαν 2014, 14:33
Βλεπω οτι δε γινεται μεγαλη συζητηση για τα παιχνιδια Star Trek οποτε ειπα να κανω μια γενικη μνεια εδω. Γενικως εχω παιξει 3-4 παιχνιδια στον κοσμο του Star Trek, ηδη απο πριν ξεκινησω τις σειρες. Κατα καποιο τροπο αυτα ηταν που με μύησαν, ωστε να εχω τουλαχιστον εγκυκλοπαιδικες γνωσεις για αυτο απο πριν.
Απο τα παιχνιδια που επαιξα, παρατηρησα το εξης χαρακτηριστικό σε όλα που μου εκανε εντυπωση: δεν εχουν γραμμικο σεναριο, αλλα σε πολλα σημεια παρουσιαζονται εναλλακτικες επιλογες. Καλεισαι να επιλεξεις την καλυτερη ή λιγοτερο βιαιη επιλογη καθε φορα, με αναλογες συνεπειες στη βαθμολόγηση ή ακομα και στο σεναριο. Ειναι ενα χαρακτηριστικό που δεν υπαρχει σε πολλα παιχνιδια της εποχης που κυκλοφορησαν τα παιχνιδια. Προφανως οι εκαστοτε δημιουργοι θεωρησαν οτι τα διλημματα και το βαρος των επιλογων που κανει ο Πλοιαρχος του Εντερπραιζ ειναι το πιο χαρακτηριστικο σημειο των σειρών και πρεπει να υπαρχει και στα παιχνιδια. Αυτη η γραμμή ακολουθηθηκε και απο τους επομενους δημιουργους των παιχνιδιων.
Το παλαιοτερο παιχνιδι που επαιξα ηταν το The 25th Anniversary. Κυλοφορησε το 1992, 25 χρονια μετα το Σταρ Τρεκ, και εχει ενα νοσταλγικο χαρακτηρα. Παρουσιαζεται ως σηκουελ της σειρας, με ιστοριες που ξεκινουν απο την stardate 6022.9 και μετα. Ειναι 4 "επεισοδια" οπου ο Κερκ μαζι με τον Σποκ και τον Μποουνς καλουνται να εκτελεσουν καποιες αποστολες.
Το παιχνιδι αποτελει 2 περιβαλλοντα: ενα στη γεφυρα του Εντερπραιζ οπου ασκουμε επικοινωνια και διπλωματια, μεταφερομαστε σε αλλα αστρικα συστηματα ή αντιμετωπιζουμε εχθρικα σκαφη σε διαστημικες μαχες σε ενα περιβαλλον ψευδο-εξομοιωτή. Μπορουμε να μιλησουμε με μελη του πληρωματος. Σε αυτο το σημειο υπαρχει και μια εγκυκλοπαιδεια με πληροφοριες για οντοτητες (προσωπα, φυλες, πλανητες) του Σταρ Τρεκ, ειτε canonical, ειτε στοιχεια που αφορουν αποκλειστικα το παιχνιδι και τις αποστολες μας. Η διπλωματια, αλλα και η επιδοση μας στις μαχες επηρρεαζει τη βαθμολογια μας.
Το δευτερο περιβαλλον ειναι οταν μεταφερομαστε σε πλανητες, οποτε και το παιχνιδι ειναι καθαρα adventure. Ελεγχουμε τον Κερκ, αλλα σε συνεργασια με τον Σποκ, τον Μποουνς και εναν Redshirt συλλεγουμε αντικειμενα, μιλαμε με χαρακτηρες και λυνουμε γριφους, οι οποιοι πολλες φορες σχετιζονται με technobabble (πχ. πως να εξουδετερωσουμε ενα force field). Και εδω το θεμα των επιλογων παιζει ρολο. Οταν συνανταμε αντιπαλους χρησιμοποιουμε kill phasers ή stun phasers; Οταν δε βρισκουμε τροπο να αιφνιδιασουμε καποιους εισβολεις μπορουμε να προκαλεσουμε εκρηξη και να τους σκοτωσουμε; Εκπληρωνοντας ετσι την αποστολη, αλλα με συνεπειες στη βαθμολογια; Λαθος κινησεις συνηθως προκαλουν το θανατο του Redshirt.
Στις περιπετειες αντιμετωπιζουμε Klingons, Romulans αλλα και τους non-canon πειρατες "Elasi" (παροτι ο Roddenberry ειχε εκφρασει επιθυμια να μην υπαρχουν space pirates στην εποχη της Ομοσπονδιας). Σε μια απο τις αποστολες εχουμε την πρωτη γνωριμια μεταξυ Κερκ και Καρολ Μαρκους, αλλα και αλλη μια συναντηση με τον Harry Mudd. Φυσικα δε λειπουν απο το διαλογο και αλλες αναφορες σε επεισοδια της σειρας.
Καποια ενδιαφεροντα links
http://en.memory-alpha.org/wiki/25th_Anniversary
http://memory-beta.wikia.com/wiki/25th_Anniversary
Απο τα παιχνιδια που επαιξα, παρατηρησα το εξης χαρακτηριστικό σε όλα που μου εκανε εντυπωση: δεν εχουν γραμμικο σεναριο, αλλα σε πολλα σημεια παρουσιαζονται εναλλακτικες επιλογες. Καλεισαι να επιλεξεις την καλυτερη ή λιγοτερο βιαιη επιλογη καθε φορα, με αναλογες συνεπειες στη βαθμολόγηση ή ακομα και στο σεναριο. Ειναι ενα χαρακτηριστικό που δεν υπαρχει σε πολλα παιχνιδια της εποχης που κυκλοφορησαν τα παιχνιδια. Προφανως οι εκαστοτε δημιουργοι θεωρησαν οτι τα διλημματα και το βαρος των επιλογων που κανει ο Πλοιαρχος του Εντερπραιζ ειναι το πιο χαρακτηριστικο σημειο των σειρών και πρεπει να υπαρχει και στα παιχνιδια. Αυτη η γραμμή ακολουθηθηκε και απο τους επομενους δημιουργους των παιχνιδιων.
Το παλαιοτερο παιχνιδι που επαιξα ηταν το The 25th Anniversary. Κυλοφορησε το 1992, 25 χρονια μετα το Σταρ Τρεκ, και εχει ενα νοσταλγικο χαρακτηρα. Παρουσιαζεται ως σηκουελ της σειρας, με ιστοριες που ξεκινουν απο την stardate 6022.9 και μετα. Ειναι 4 "επεισοδια" οπου ο Κερκ μαζι με τον Σποκ και τον Μποουνς καλουνται να εκτελεσουν καποιες αποστολες.
Το παιχνιδι αποτελει 2 περιβαλλοντα: ενα στη γεφυρα του Εντερπραιζ οπου ασκουμε επικοινωνια και διπλωματια, μεταφερομαστε σε αλλα αστρικα συστηματα ή αντιμετωπιζουμε εχθρικα σκαφη σε διαστημικες μαχες σε ενα περιβαλλον ψευδο-εξομοιωτή. Μπορουμε να μιλησουμε με μελη του πληρωματος. Σε αυτο το σημειο υπαρχει και μια εγκυκλοπαιδεια με πληροφοριες για οντοτητες (προσωπα, φυλες, πλανητες) του Σταρ Τρεκ, ειτε canonical, ειτε στοιχεια που αφορουν αποκλειστικα το παιχνιδι και τις αποστολες μας. Η διπλωματια, αλλα και η επιδοση μας στις μαχες επηρρεαζει τη βαθμολογια μας.
Το δευτερο περιβαλλον ειναι οταν μεταφερομαστε σε πλανητες, οποτε και το παιχνιδι ειναι καθαρα adventure. Ελεγχουμε τον Κερκ, αλλα σε συνεργασια με τον Σποκ, τον Μποουνς και εναν Redshirt συλλεγουμε αντικειμενα, μιλαμε με χαρακτηρες και λυνουμε γριφους, οι οποιοι πολλες φορες σχετιζονται με technobabble (πχ. πως να εξουδετερωσουμε ενα force field). Και εδω το θεμα των επιλογων παιζει ρολο. Οταν συνανταμε αντιπαλους χρησιμοποιουμε kill phasers ή stun phasers; Οταν δε βρισκουμε τροπο να αιφνιδιασουμε καποιους εισβολεις μπορουμε να προκαλεσουμε εκρηξη και να τους σκοτωσουμε; Εκπληρωνοντας ετσι την αποστολη, αλλα με συνεπειες στη βαθμολογια; Λαθος κινησεις συνηθως προκαλουν το θανατο του Redshirt.
Στις περιπετειες αντιμετωπιζουμε Klingons, Romulans αλλα και τους non-canon πειρατες "Elasi" (παροτι ο Roddenberry ειχε εκφρασει επιθυμια να μην υπαρχουν space pirates στην εποχη της Ομοσπονδιας). Σε μια απο τις αποστολες εχουμε την πρωτη γνωριμια μεταξυ Κερκ και Καρολ Μαρκους, αλλα και αλλη μια συναντηση με τον Harry Mudd. Φυσικα δε λειπουν απο το διαλογο και αλλες αναφορες σε επεισοδια της σειρας.
Καποια ενδιαφεροντα links
http://en.memory-alpha.org/wiki/25th_Anniversary
http://memory-beta.wikia.com/wiki/25th_Anniversary